کاربرد پروفیل تی شکل یا پروفیل سپری

Mirshrshad Ghaderian
1400/06/12

پروفیل ، شکل یا پروفیل سپری

سپری یا این که پروفیل T یکی‌از مقاطع پر استفاده در ساختمان سازی و در مجموع در صنعت میباشد. بخش اعظمی از اشخاص، ممکن میباشد که سپری را با نبشی  یکی بدانند ، ولی این دو پروفیل باهم فرق دارند  . در‌این نوشته ی علمی قرار میباشد تا  تحلیل  پروفیل سپری را انحجام دهیم و همینطور در ارتباط کاربردها و گونه های آن داده ها بیشتری کسب کنیم.  برای ادامه در کنار پروفیل فرمودا باشید

 

 

کاربرد پروفیلTشکل در ساختمان

بعضی اوقات حالاتی وجود دارد که  در واقع میزان تحملی که مقطع فولادی در  ساختمان ها تحمل می کنند بسایر بالا است، برای نمونه در نماهای بتنی که از نماهای سنگی بهره برده است از جهت مقاومت سازه و سرهم نمودن

آن با ساختمان اصلی، زیر ساز ه  یکی از عالی ترین موارد محسوب می شود

موارد استفاده پروفیل سپری درسازه های خشک ساختمان

مقصود از نمای خشک، طراحی و اجرای نمای سنگی بدون استفاده از مواد بتنی که تشکیل دهنده آن سیمان است ،میباشد. در این طرح از نما کاری ، زیر سازی سازه  از طریق کمک فلزات انجام خواهد شد و سرانجام سنگ ها را روی این شاسی های فلزی  قرار می گیرند

کاربرد پروفیلTشکل در سقف ها

سقف سالن های  کوچک مانند گا و گیاه ، پارکینگ  و… که به نور نیاز دارند، برای عملکرد هرچه بهتر و بیشتر باید قادر باشند نور را عبور دهند. لذا سپری انتخاب بجا و شایسته ای برای نشیمن مناسب به جهت قرار گیری تایل های گذر دهنده نور می باشد. استفاده از سپری آهنی می تواند در مقرون به صرفه شدن پروژه کمک بررگی کند. البته نباید از مزیت مهم سپری یعنی جوشکاری آسان و برقرای اتصال مناسب سپری با یکدیگر غافل شد.

کاربرد سپری ها در سقف های کاذب باربر

سپری ها قابلیت مقاومت خمشی و شکل ظاهری مناسب دارند. لذا به جهت دارا بودن سقف هایی شکیل و زیبا، مقاوم و با دوام و پایدار، سپری های آهنی به عنوان عضو سازه ای باربر به کار گرفته می شوند. جایگdری مناسب سپری در این سقف ها به صورتی است که آن ها را با فواصل یکسان کنار هم قرار داده و مابین آن ها سرامیک و کاشی کار شده و همچنین گچ  جای خود را به ملات ماسه و سیمان می دهد. استفاده از ماسه و سیمان به عنوان ملات، پایداری و مقاومت مفیدی در مقابل رطوبت به ارمغان می آورد و مناسب ترین گزینه برای اماکن مرطوب است.

 

 

ویژگی ها فنی سپری

پروفیل های سپری با ضخامت های زیادی قابل ساخت و عرضه است. بعد ها استاندارد این نوع پروفیل ها در بین ۰٫۹ تا ۲٫۵ میلی متر میباشد ولی پروفیل هایی با ضخامت ۲ میلی متر کاربرد بیشتری در مقایسه با سایزهای دیگر دارا هستند. براساس جدول استاندارد اشتال، این نوع ازپروفیل ها به دو شکل حاشیه گرد و حاشیه تیز قابلیت و امکان ساخت دارا‌هستند که اندازه سپری کناره گرد ۳۰ تا ۱۴۰ میلمتر و اندازه سپری کناره تیز ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر میباشد. استانداردی که برای ارتفاع سپری ها در لحاظ گرفته می‌گردد ۶ تا ۱۲ متر میباشد ولی ارتفاع سپری ها براساس ذوق و سلیقه و دلخواه مشتریان قابل تغییر تحول میباشد و محدودیتی دراین مورد نیست.

 

معایب پروفیل سپری

یکی‌از معایب پروفیل های سپری این میباشد که مقاومت خمشی بسیار پایینی دارا‌هستند.

 

همینطور پروفیل های سپری به جهت انعطاف پذیری بسیار پاره ای که دارا هستند در اتصالات خلل دارا هستند.

 

کاربرد پروفیل سپری (T)

امروزه این نوع از پروفیل ها به شدت آیتم دقت اشخاصی قرار گرفته میباشد که در مورد ساختمان سازی عمل دارا هستند. عمدتا پروفیل های T برای اتصال پل به ردیف ها، تشکیل داد گونه های پنجره درب و پنجره، اسکلت گلخانه ها، سقف های شیشه ای و تشکیل داد بنا های فلزی کاربرد فراوانی دارا هستند. همینطور پروفیل های سپری را می شود به تیتر مهار کننده ساختمانها، برای سقف و نماهای شیشه ای ودر صنعت های سد سازی هم آیتم به کارگیری قرار اعطا کرد.پروفیل های سپری برای ایجاد کرد سقف های کاذب کاربرد عظیم ای دارااست.

 

پروفیل t (سپری)

 

ارش گذاری و خرید پروفیل سپری

با دقت به ارتقاء ارزش دلار و نوساناتی که هر روز در بازار مشاهده خواهیم کرد نمی قدرت ارزش ثابتی برای این نوع پروفیل سپری گزینش نمود. لذا در صورتیکه که قصد دارید راجع‌به ارزش مقاطع کاربردی داده ها ما یحتاج را اخذ فرمایید می‌توانید با کارشناسان فروش ما در باب باشید. کارشناسان با تجربه ما با دقت به نوع کاربری شما، ارزش این نوع جنس را استعلام نموده و داده ها ما یحتاج را اعم از حالت پرداخت، فرصت بارگیری و بقیه داده ها ما یحتاج را به طور پیش فاکتور برای شما ارسال می کنند.



گروه مطلب